Inge Meilstrup er rystet over det omfattende hærværk, der blev begået mod hendes bil, mens hun selv var hjemme. Foto: Peter Mailand

Inge Meilstrup er rystet over det omfattende hærværk, der blev begået mod hendes bil, mens hun selv var hjemme. Foto: Peter Mailand

85-årig udsat for hærværk mens hun sov:

Inges bil ridset i smadder

Natten til mandag blev Inge Meilstrups bil udsat for omfattende hærværk

Natten til mandag blev der begået omfattende hærværk mod 85-årige Inge Meilstrups bil, mens den holdt parkeret i indkørslen ved hendes hjem i Nivå.

Det er sket i tidsrummet fra mørkets frembrud søndag aften til mandag morgen, hvor ukendte gerningsmænd med en skarp genstand har lavet dybe ridser på bilens døre, vinduer, kølerhjelm, skærme og bagklap.

Men selvom Inge Meilstrup var indenfor i huset, opdagede hun ikke noget før hendes hjemmehjælper ved 11-tiden så, at der 'var noget på bilens ruder'.

Ved nærmere eftersyn viste det sig, at hele bilen havde dybe ridser over det hele.

Inge Meilstrup er rystet over episoden.

"Det er voldsomt, at gøre sådan noget," siger hun til Uge-Nyt.

Umiddelbart efter anmeldte hun sagen til Nordsjællands Politi.

Inge Meilstrup har boet i huset siden 1970, og har i mere end 50 år skrevet dagbog. Men siden hun fik hjemmehjælp har hun, at skrevet ned, hver gang hun har haft besøg og hvornår de kommer og går igen.

"Jeg har boet her i 49 år og har aldrig haft nogle uvenner og har aldrig oplevet noget lignende," siger hun.

Men selvom Inge Meilstrup ikke har nogle uvenner, så har hun alligevel en mistanke om, hvem der kan stå bag.

I maj forsvandt der i to omgange ialt 400 piller fra hendes hjem. 200 sovepiller og 200 beroligende piller. Begge gange forsvandt pillerne, efter hun havde haft besøg af den samme hjemmehjælper.

"Den 1. maj stjal hun 200 piller fra mig og da hun kom igen den 3. maj spurgte jeg om hun havde flyttet mine piller. Så blev hun meget sur og sagde hun havde sat et drikkeglas på plads. Det samme skete igen den 19. maj, hvor der igen forsvandt 200 piller. Da jeg igen spurgte hende om hun havde set dem, blev hun meget vred og råbte af mig. Hun blev så sur, at hun tabte sit tørklæde og gik sin vej," siger hun.

Den reaktion undrede Inge Meilstrup sig over.

"For hvorfor blev hun så sur over det?" spørger hun.

"Herefter ringede jeg til det firma hun kom fra og sagde, at jeg ikke ville havde hende i mit hus mere. Og den 20. maj meldte jeg hende til politiet for anden gang," siger hun.

Inge Meilstrup er ikke i tvivl om, at hjemmehjælperen stjal pillerne.

Også på bilen bagrude er der voldsomme ridser: Foto: Peter Mailand

Også på bilen bagrude er der voldsomme ridser: Foto: Peter Mailand

"Der har overhovedet ikke været andre i mit hus de dage, hvor pillerne forsvandt," siger hun.

Efterfølgende har Inge Meilstrup fire gange i løbet af sommeren oplevet, at mistænkelige personer, er gået rundt om hendes hus.

Inge Meilstrup er sikker på, at det er samme person, der står bag.

"Jeg er 500 procent sikker på, at det er hende der står bag både chikanerne og hærværket på bilen," siger hun og tilføjer.

"Jeg tror, at hun er blevet så sur over, at jeg har meldt hende til politiet, at hun vil have hævn," siger Inge Meilstrup.

"Der er aldrig nogen der har gået rundt om mit hus før. Jeg føler mig meget utryg. Hvad skal jeg gøre," siger hun.

Der er lavet dybe ridser på bilens døre og vinduer, mens bilen stod parkeret i indkørslen. Foto: Peter Mailand

Der er lavet dybe ridser på bilens døre og vinduer, mens bilen stod parkeret i indkørslen. Foto: Peter Mailand

Senest Inge Meilstrup havde en mærkelig oplevelse, var dagen før hendes bil blev ridset.

"Ved 16-tiden stod der en kvinde uden i min have, som jeg aldrig har set før. Hun sagde, at hun var hjemmehjælper, og så bad jeg hende om at gå. Det var meget mækeligt," fortæller hun.

Dagen efter var hendes bil blevet ridset.

Ifølge Inge Meilstrup skal hele bilen omlakeres og alle vinduer skiftes.

Hos Nordsjællands Politi oplyser kommunikationsmedarbejder, Magnus Snoer, at politiet har modtaget anmeldelser både af hærværket på bilen og tyveriet af pillerne.

"Jeg kan bekræfte, at vi har modtaget de to anmeldelser," siger han til Uge-Nyt.

Publiceret 26 September 2019 11:00