• Artikelarkiv
  • Nyhedsbrev
  • RSS
  • Mobil
  • Tip os
  • Udebliver avisen
  • Kontakt/Info 
    • Kontaktoplysninger
    • Annoncer Print
    • Annoncer Net
    • Udebliver avisen
    • Prislister
  • TV program
Vælg nyheder fra
  • dit lokalområde 
      Sjælland
    • Albertslund
    • Allerød
    • Egedal
    • Fredensborg
    • Frederikssund
    • Furesø
    • Gentofte
    • Greve
    • Helsingør
    • Herlev
    • Hillerød
    • Hornsherred
    • Hvidovre
    • Hørsholm
    • Ishøj
    • Køge
    • Lyngby-Taarbæk
    • Roskilde
    • Rudersdal
    • Solrød
    • Jylland
    • Ebeltoft
    • Esbjerg
    • Favrskov
    • Fredericia
    • Grenaa
    • Haderslev
    • Hinnerup
    • Kalø Vig
    • Kolding
    • Norddjurs
    • Randers
    • Skanderborg
    • Syddjurs
    • Sønderborg
    • Varde
    • Vejen
    • Vejle
    • Aabenraa
    • Aarhus
    • Lokalavisen.dk
  • E-paper 
    • Uge-nyt Fredensborg
I dag
19°
  • Forside
  • Nyheder 
    • Lokale
    • Regionale
  • Sport
  • 112
  • Kultur 
    • Kulturnyheder
    • Det sker
  • Royal
  • TV
  • Fotos
  • Debat 
    • Læserbreve
    • Skriv læserbrev
  • E-paper
  • Konkurrencer
  • A-Å 
  • Nyheder
  • Lokale
  • Regionale
  • Sport
  • 112
  • Kultur
  • Kulturnyheder
  • Det sker
  • TV
  • Fotos
  • Royal
  • Debat
  • Læserbreve
  • Skriv læserbrev
  • E-paper
  • Bil
  • Bolig
  • Nyhedsbrev
  • RSS
  • Mobil
  • Artikelarkiv
  • Konkurrencer
  • TV program
  • Kontakt/Info
  • Kontaktoplysninger
  • Annoncer print
  • Annoncer online
  • Udebliver avisen
  • Prislister mm.
  • Annoncer
  • Ugens annoncer
  • Tast-selv annoncer
  • Guide
  • Send os et tip
  • Om Cookie
  •  
  • Lokale sites
  • Sjælland
  • Albertslund
  • Allerød
  • Egedal
  • Fredensborg
  • Frederikssund
  • Furesø
  • Gentofte
  • Greve
  • Helsingør
  • Herlev
  • Hillerød
  • Hornsherred
  • Hvidovre
  • Hørsholm
  • Ishøj
  • Køge
  • Lyngby-Taarbæk
  • Roskilde
  • Rudersdal
  • Solrød
  •  
  • Jylland
  • Ebeltoft
  • Esbjerg
  • Favrskov
  • Fredericia
  • Grenaa
  • Haderslev
  • Hinnerup
  • Kalø Vig
  • Kolding
  • Norddjurs
  • Randers
  • Skanderborg
  • Syddjurs
  • Sønderborg
  • Varde
  • Vejen
  • Vejle
  • Aabenraa
  • Aarhus
  •  
  • Lokalavisen.dk
Bil Bolig Guide Findestedet
Tast-selv annoncer  
Ugens annoncer  
Fik du læst
Frk. Grands blomster-eventyr slutter med en afskedsreception

Frk. Grands blomster-eventyr slutter med en afskedsreception

Fredensborg BI op i danmarksserien

Fredensborg BI op i danmarksserien

Rasmus Nøhr giver gratis koncert i Humlebæk

Rasmus Nøhr giver gratis koncert i Humlebæk

Løftebrud: Kystbanen får sparekniven

Løftebrud: Kystbanen får sparekniven

Skriv læserbrev

Indlæg, der skal omhandle lokale emner, vil snarest kunne læses på vores netavis og bringes i den trykte avis, så snart der er plads. For at give så mange som muligt chancen for at komme til orde anmodes du om at skrive så kort som muligt, og maksimalt 300 ord. Husk navn og adresse, "anonyme" indlæg bringes ikke.

Overskrift

Skriv dit indlæg i boksen nedenunder

Afsender (Navn, Adresse)

E-mail (bliver ikke vist)

Kan du ikke læse koden? klik på billedet for ny kode

Indtast kode

Debatten lige nu

DEBAT: Tak til Lejerbo

Det er dejligt, at Hegels Minde i Fredensborg nu bliver renoveret og kommer til sin ret som den smukke stolte bygning, den er.Det bliver rart med 10 nye velbeliggende lejligheder.Hegels Minde er en bygning, der fortjener at blive bevaret, og det omkringliggende areal skal fortsat fremstå grønt og...

20-06-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Hellere synligt politi på gaden end på Fredensborg rådhus

Jeg byder Nordsjællands Politi velkommen på Fredensborg rådhus i Kokkedal, men jeg vil hellere se uniformeret politi i lokalområdet.Jeg tvivler på, at det kan skabe tryghed, at Nordsjællands Politi udstationerer to politibetjente to timer om ugen på Fredensborg rådhus.Borgerne føler sig ikke...

19-06-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Venstre har stemt for salg af Hegels Minde

I et læserbrev forsøger Tinne Borch fra Venstre at forklare, hvorfor V har stemt for et salg af Hegels Minde, selv om Venstre åbenbart mener noget andet.Venstre har advaret om, at et salg ville være en krigserklæring overfor borgerne i Fredensborg.En krigserklæring, som V er medunderskriver på.Lars ...

DEBAT: Hver femte borger i den arbejdsdygtige alder er på offentlig forsørgelse

Ifølge Danmarks Statistik var der ved udgangen af 2012 4.666 personer i aldersgruppen 16 til 64 år i Fredensborg kommune, som var offentligt forsørgede.I tallet indgår ikke personer, som er under uddannelse og modtager SU og selvsagt ej heller folkepensionister.Antal indbyggere i aldersgruppen...

DEBAT: Huller i asfalten

Som borger i Fredensborg synes jeg, det er i min og andres interesse at gøre kommunen opmærksom på, når der er kommet skader, eller der skal repareres noget.Jeg ringer til kommunen og gør dem opmærksom på, at der er kommet huller i asfalten (det ene hul er ca 45 cm x 50cm x 18 cm) på den villavej,...

DEBAT: Nedslidte veje og stier i Kokkedal

Fredensborg Kommune misligholder sin forpligtelse til at vedligeholde boligveje og stier i Kokkedalområdet.Asfaltbelægningerne er nedslidte og hullede.Kantstenene er mange steder skæve og nedbrudte.Flisebelægningerne på stierne smuldrer.Fodgængerne skal til at se sig rigtig godt for, hvis de vil...

DEBAT: Handicapservice på øresundstoget

Når vore flinke togførere efter 15. december 2013 efter planen forsvinder, skal lokoføreren på Øresundstogene så forlade sin førerkabine og løbe ned midt på rerronen for at lægge en rampe ud til en el-kørestolsbruger, der , holder og venter på at komme med toget ved "træfpunktet" , eller skal alle...

18-06-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Rubens er kommet til Humlebæk

Jeg fik en glædelig overraskelse, da jeg i sidste uge så, at vi Humlebækdrenge og - mænd nu atter kan få vores garderobe fornyet uden at skulle rejse udenbys - for mit eget vedkommende som handicappet et ekstra plus - så jeg iler med at lade denne frydefulde opdagelse sive ud til så mange af jer...

18-06-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Hegels Minde - nok engang

Efter min opfattelse er Venstres byrådsmedlems Tinne Borch Jakobsen debatindlæg noget ejendommelig. Tinne Borch Jakobsen forsøger at forklare, hvorfor Venstre til trods for at de var stærkt imod at sælge Hegels Minde på nuværende tidspunkt alligevel valgte at stemme for et salg til Lejerbo.Det er...

14-06-13 | Læs hele indlægget

DEBAT Hvorhen med hundeposerne?

Følgende er bl.a. inspireret af et besøg i Skotland, hvor man selv i den mindste by kan finde opslag fra myndighederne med henstilling om, at man ikke lader sin hunds efterladenskaber ligge på gader og veje, ellers vanker der bøder!MEN: Vi mangler affaldskurve i Humlebæk! De bør anbringes med...

DEBAT Uoplyste forhold på Borgermøde vedrørende Hegels Minde

Det har undret mig,at der er to aspekter, der ikke har været fremme i denne sag: 1) Der er på ejendommen, fr. lokalplan F 1,§ 9, 2.,h) af vejmyndighederne pålagt en byggelinie på 20 m fra vejmidten, d.v.s., at der intet må bygges godt en meter fra hovedbygningens facade og til skel ved  hovedvej A...

DEBAT: Netto-byggeri lig med p-kaos

Naboerne til Humlebæk posthus er blevet orienteret om, at et forslag om nedrivning af posthuset og opførelse af en Netto-forretning på grunden vil blive behandlet på et borgermøde den 18. juni 2013 kl. 17 i rådhuskælderen i Kokkedal.Dette forslag vil få stor negativ betydning for beboere i...

DEBAT: Ja tak til mere varieret liv i Fredensborg by

Når noget er gratis opfatter vi det ofte med at være uden værdi, - ikke noget værd.Focus Fredensborg foreslår at kommunen forærer grunden ved den gamle Asminderød skole væk – som i – den er gratis (efter oprydning)... Noget der har været diskuteret i byråds-gruppen, så ikke en ny idé....

DEBAT: Venstres tilpassede holdninger

Byrådet har besluttet, at sælge Hegels Minde til Lejerbo. Den beslutning skiller vandene i Fredensborg by, hvor mange borgere er bekymret for særligt de grønne områder, som omkranser bygningen.I Socialdemokratiet står vi gerne ved, at vi bakker et salg op. Og det både før, under og efter, at der...

13-06-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Hegels Minde uden nyt byggeri!

Ja, så ER Hegels Minde solgt.Heldigvis til nænsom renovering!!MEN Byrådet skal efterfølgende afgøre, om det skal være muligt for den nye ejer – Lejerbo – at bygge på grunden/haven. (For det er vel forhåbentlig ikke afgjort?!)Problemet i Fredensborg har i mange år været, at nyt byggeri...

09-06-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: At bremse udviklingen!

Gennem flere uger har vi her i bladet skrevet om det paradoks, at det offentlige forlanger, at ældre mennesker, og personer der er ordblinde eller på anden måde har læsebesvær, skal udfylde de officielle, lister digitalt, hvis de ønsker at få klaret deres aktuelle problemer.Det gælder f.eks. når en ...

05-06-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Arkitektonisk kannibalisme

Som mange af kommunens bygninger har Hegels Minde i Fredensborg bymidte ført en omtumlet tilværelse. Fra en storhedstid i privat regi over forskellige offentlige anvendelser til et nu ikke ligefrem charmerende forfald. Glansen er ganske langsomt blevet pillet af og omgivelserne blevet tilsvarende...

04-06-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Husk sagen - ikke opmærksomheden

Der har i Frederiksborg Amts Avis været bragt artikler om flere eksempler på, at man i byrådssalen bruger standsningssretten og derigennem kvæler den demokratiske debat ved at foreslå en sag bragt tilbage til udvalget, hvor sagen kommer fra.Et spørgsmål om tilskud til udgivelsen af bogen...

31-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Hav tillid til lærerne og politikerne

I forbindelse med økonomiudvalgsmøde 22. april 2013 havde vi, Cecilie Andersen fra Langebjergskolen og Torben Wisbom fra Endrupskolen, fået foretræde for udvalget.Dette skyldes vores interesse for at fortælle udvalget vores ønske om, hvor de sparede lønmidler skal anvendes, enten som et løntillæg...

30-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Stianlæg i Humlebæk vedligeholdes ikke

Åbent brev til borgmester og kommunalbestyrelse i Fredensborg vedrørende vores fælles stianlæg i Humlebæk:Dette anlæg var så fint og nydeligt, da det var anlagt for mange år siden.Anlægget blev også vedligeholdt mange år efter, da Fredensborg-Humlebæk kommune havde vedligeholdelsen af anlægget.Men...

DEBAT: Energiinvesteringer til gavn for klimaet og kommunens økonomi

Det er positivt, at Liberal Alliance er så aktive med at stille spørgsmål til byrådsmedlemmerne.Senest har jeg svaret på spørgsmål om energiinvesteringer.Imidlertid vidner et læserbrev om, at partiet ikke har forstået mit svar.Partiet hævder, at kommunen vil øge gælden og låne yderligere 120...

DEBAT: Klap hesten, Radikale

Mon ikke vi skal vente med at disponere de "sparede" lønmidler fra lærer-lockouten, til vi ved, om der overhovedet er penge til disposition.Der er et større regnskab at opgøre forinden.Der skal først og fremmest læses ekstra timer for at indhente de forsømte. Det er førsteprioritet, og det koster...

DEBAT: Skal kommunen låne yderligere 120 millioner kroner?

Der kan være situationer, hvor energibesparelser kan være en god forretning. I dagspressen har vi kunnet læse, at Fredensborg Kommune vil låne 120 mio. kroner til formålet.Liberal Alliance anser det som en selvfølgelighed, at der laves beregninger med forskellige forudsætninger på fremtidige...

28-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Skal kommunen bestemme antallet af ridehuse?

På baggrund af mit tidligere indlæg her i avisen: ?Hestefolk (og andre) sjofles af kommunen?, har SF skrevet et svar, hvor de giver udtryk for, at min udlægning ikke er fair, fordi plan- og klimaudvalget behandler sagerne med udgangspunkt i Kommuneplanen. Jeg forstår meningen, men er ikke enig. Det ...

DEBAT: Tror ikke meget på, at skolefolk overhovedet forstår den danske model

Annemette Ottesen advokerer for pengene skal blive på skolen, således man kan undgå de besparelser, man er pålagt. Endnu værre den radikale Lars Simonsen, der er ude med, at lærerne skal kompenseres for manglende personlige indtægt under lockouten, med de lønudgifter. de skulle have haft hvis de...

DEBAT: Nivå Gymnastik forening (NG) skal ikke glemmes!

Borgernes Stemme byder det nye idrætscenter i Humlebæk velkommen, vi glæder os på vegne af de foreninger og klubber der får glæde af centeret, herunder tennis klubben og Humlebæk gymnastik forening.Det bliver desværre ikke muligt for Nivå gymnastik forening at benytte sig af det nye idrætscenter.NG ...

DEBAT: Mere om de sparede lønudgifter

I forlængelse af mit indlæg som skolebestyrelsesformand for Nivå Skole og de sparede lønudgifter i forbindelse med lockouten, foreslog jeg på Nivå Skoles vegne, at de sparede lønudgifter burde blive på de enkelte skoler. Pengene er jo på skolerne allerede, da de indgår som en del af den samlede...

24-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Afvist og hvad så ?

Skriver dette indlæg fordi andre ligesom os, sikkert har haft problemer med at få dækket skader i forbindelse med skybruddet Kr. Himmelfartsdag den 9 maj.At der var tale om et skybrud, er der vist ingen lokale der var i tvivl om, men med forsikringsselskaberne var det en anden sag, de afviser...

21-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Steens fejlskud

Lad mig starte med ikke at kommentere på dit afsnit om mit lave og uambitiøse debatniveau. Det afsnit taler vist helt for sig selv...Jeg må desværre skuffe dig. I forbindelse med Venstres opstillingsmøde, hvor jeg ganske rigtigt fik plads på listen, fik vi ikke udleveret en grønspættebog.Jeg bilder ...

21-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Ridehaller

Liberal Alliances faste observatør ved byrådets møder tager stærke ord i sin pen, når hun kalder sagsbehandlingen vedrørende nogle ansøgninger om udvidelse af ridehaller for sjofel.Det er ganske simpelt ikke fair. I Plan- og Klimaudvalget behandler vi disse ansøgninger med udgangspunkt i den...

16-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: 2014 som gebyrfrit år?

Socialdemokratiet har i forlængelse af, at De Konservative stemte nej til salget af Hegelsminde til almene boliger, helt urimeligt påstået, at De Konservative er imod almene boliger.Den påstand er helt ude i hampen.En almen bolig er en fornuftig løsning på mange menneskers boligbehov, da den giver...

DEBAT: Liberal politik, når det er bedst

Lars Simonsen (RV) prøver i et indlæg den 16. maj 2013 at forsvare sit forslag om, at de sparede penge som følge af lockouten af lærerne, skulle bruges til en bonus. Begrundelsen er, at det skaber tillid! Mon ikke de fleste, der kender Lars Simonsen, kan læse mellem linjerne her?Efter konflikten...

DEBAT: Asminderøds to skæmmende bygninger kædet sammen med nogle behov

Hvem, der har ansvaret for den skæmmende gamle brugsbygning kan ikke bortforklares, men en løsning og handling vil gavne Asminderød/Fredensborg og alle her.Motivationen til løsning søges derfor belyst, der må være nogen hos kommunens/ politikerne, der har god vilje til en snarlig løsning/handling...

DEBAT: Ingen tvungne heldagsskoler med Liberal Alliances stemmer

Med regeringsindgrebet får regeringen den overenskomst, der er nødvendig for at de kan gennemføre deres plan om en tvungen heldagsskole med indlagte aktivitetstimer. Dermed er vejen endegyldigt banet for, at børnene bliver statens og kommunernes ejendom. Stat og kommune kan nu planlægge, hvad der...

DEBAT: En Venstre-kandidats valgkamp

Knud Løkke Rasmussen er ny byrådskandidat for Venstre, og i Grønspættebogen for nye V-kandidater står der, at hvis man skal vælges, skal man starte sin valgkamp med at skrive et læserbrev til borgmesteren. Det gør Knud Løkke Rasmussen så.Han mener, at pengene fra skolekonflikten skal blive på...

DEBAT: Ring 5 må forhindres

Af Lene Lind, Kirkeltevej 146, Kirkelte, Allerød:Vi beboere i Nordsjælland forstå ikke, at politikere i Helsingør er ligeglade med naturværdierne og leveområder for dyr og mennesker i det store landområde, en eventuel Ring 5 vil pløje sig igennem.Både Hillerød, Fredensborg, Allerød og Egedals...

DEBAT: Radikal politik, når det er bedst

I Uge-Nyt den 6. maj er der to læserbreve fra to kandidater til KV 2013 fra Liberal Alliance, som spørger om begrundelsen, hvorfor Radikale Venstre har stillet forslag om, at de sparede lønudgifter i forbindelse med konflikten på lærerområdet tilbageføres til skoleområdet, og at det undersøges, om...

DEBAT: LA's vision er frihed til skoler, forældre og børn - SF vil mere af det samme

Hanne Berg (SF) skriver i sit indlæg 13. maj, at Liberal Alliances kamp mod heldagsskolen er visionsløs og svigter eleverne.Hanne Bergs indlæg bærer præg af tre, for SF, typiske forudsætninger:1. Hvis vi bruger flere penge, så bliver alting bedre.2. Afbureaukratisering = forringelser.3. "Vi ved...

15-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Hestefolk (og andre) sjofles af kommunen

På byrådsmødet i Fredensborg mandag den 29. april oplevede jeg, hvor magtesløse borgerne står over for kommunens sagsbehandling. Selv når man vil foretage investeringer for egne midler, på egen grund. Investeringer som endda bidrager positivt til kommunens økonomi, og som tiltrækker flere borgere....

10-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Helheds overblik for byen Fredensborg

Hvis man tar et helikopter vue over Fredensborgs forretningsgade og omgivelser, vil man kunne se at Slottet som er velbesøgt og nu også Storekro som kommer til at blomstre, så er der en dead end i modsatte ende, indkørsel forbudt er der markeret ved rundkørslen, derfor mener jeg det vil være en god ...

10-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Gode nyheder for Fredensborg

Tak til Niels Fennet og frue, der mandag aften gav Økonomiudvalget et glimrende indblik i det projekt for genrejsningen af Hotel Store Kro, som er omtalt i dagspressen gennem de seneste dage.Mest tak, fordi det initiativ, Fennet har taget, giver Fredensborg en fantastisk attraktiv mulighed for...

02-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Radikal dobbeltmoral, når det er værst

Det er tydeligt, at det Radikale Venstre i Fredensborg er presset, idet mange lærere vender ryggen til de Radikale på grund af partiet officielle holdning til den aktuelle konflikt, men at Lars Simonsen nu føler sig så presset, at den Radikale byrådsgruppe, nu vil bestikke lærerne, ved at love dem...

DEBAT: Virtuelle broer eller en svømmehal?

Fire større bysamfund og flere mindre, der bindes sammen af den smukke natur, udgør vores kommune. Jeg er opvokset i Vestjylland og bjergtages af den smukke, frodige natur med skov, sø, strand og hav, vi i Fredensborg Kommune er så privilegerede at have tæt på.Men jeg overraskes af og til af en...

DEBAT: Store Kro

Tak til avisen for artiklen på side 10 i denne uge.Hvor var det dejligt at læse om Niels Fennets planer for kroen.Min kone og jeg kunne simpelthen ikke forstå, at Store Kro, hvor vi har haft så mange gode oplevelser, ikke kunne gå, men nu ser det ud til, at stedet har en fremtid.Vi er begge meget...

DEBAT: Om planerne for Humlebæk Syd

Åbent brev til byrådet i Fredensborg Kommune vedrørende kommunens planstrategi 2011-2014 Humlebæk Syd:Der er nu sat landmålermærker på lokalplan for skole og idræt ved Langebjerghallen, hvilket har givet mange henvendelser fra beboere, som synes, at en placering længere mod sydøst fra eksisterende...

30-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Sammenblanding af vækstpakke og skolekonflikt

Kære Thomas.Mange tak for svaret.Jeg vælger at tro, at din lidt underlige sammenblanding af vækstpakke og skolekonflikt er et lidt kluntet forsøg på politisk drilleri og ikke et udtryk for den tone, du normalt bruger, når borgere tager kontakt til dig.Jeg har svært ved at se, hvad Venstre på...

25-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Det er da bekymrende Lars Simonsen

Hvordan kan man have siddet i Økonomiudvalget i snart 4 år, og så tro, at man kan udbetale penge til privatpersoner – i dette tilfælde skolelærerne, som Lars Simonsen fra De Radikale skriver den 22. april.Lars Simonsen må enten have været fraværende på Økonomiudvalgets møder gennem de sidste...

23-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Sport og fritidslivet skal styrkes!

At fokusere på fritidsliv og sport kan styrke sundhed og forebyggelse for borgerne i kommunen. Jeg er rigtig ked af den skingre del af debatten der går efter nedskæringer for sporten. Det er ufortjent. Det er videnskabeligt bevist, at motion og bevægelse i de rigtige mængder giver skolebørnene...

18-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Pengene skal blive på skolerne

Som far til en dreng i 0. klasse på Langebjergskolen, Humlebæk, oplever jeg ligesom alle de andre forældre de problemer, den nuværende konflikt mellem KL og lærerne medfører.Det kan selvfølgelig undre mig, at landets regering - tilsyneladende af hensyn til meningsmålinger - ikke har det mod, der...

18-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Har ordensmagten givet op?

Forleden fik jeg noget galt i halsen, da jeg hørte, at Hiztbut Tahrir-organisationen skal løse bandekonflikten.Det interessante bliver at høre, hvordan de har tænkt sig at bære sig ad med dette. Selv forestiller jeg mig, at de vil anvende sharia-lovgivningens metoder: Først piskes bandemedlemmer på ...

17-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Fredensborg skole ! Trafik

Min datter går i 0 klasse på Fredensborg skole & Lundely frit som jeg / min datter er meget glad for . Er dog harm over trafik foreholdendne, som hun & skole kammeraterne kommer ud for.1. Hvis hun cykler skal hun køre på trafikeret vej 2. Hvis vi køre i bil, skal vi krydsede vejen for...

DEBAT: OVERDOSIS af digitale stråler m.v. 'slår ihjel' - desværre !!

Da jeg gik i seng i aftes fungerede kroppen ok, men da jeg stod op i morges var den smadret af den stærkt øgede stråling fra nord, øst og vest og igennem jordlaget !TDC har sendt mig fine reklamer om alle de positive muligheder, som jeg ikke benægter sikkert findes, men 'ens liv' er mere værd end...

DEBAT: Dovne lærere er uinteressante

Det er med lærere som med en hvilken som helst anden faggruppe - der er nogle, der brænder for deres job, ildsjæle, som yder langt mere, end der kan forventes, og der er nogle, der ikke laver dagens gode gerning.Lærerne er hverken værre eller bedre end andre faggrupper.Derfor bør omdrejningspunktet ...

11-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Der køres alt for stærkt på den nordligste del af Humlebæk Strandvej

Som beboer på Kullabergvej med både barn og hund og som byrådskandidat for Borgernes Stemme er det beskæmmende at iagttage den desværre alt for hurtige kørsel på Strandvejen.I aftentimerne er den ofte helt gal, hvor nogle bilister tror, at stykket forbi stejlepladsen og babyloneskoven nord for...

08-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Skæv og urimelig retorik om lærerne

Nu er der brug for at tage bladet fra munden: Retorikken om lærernes arbejdstid op til og under skolekonflikten har været både skæv og urimelig.Der har været fremført påstande om lærernes ugentlige undervisningstimer, som bygger på gennemsnitstal, der ikke tager højde for, at en hel del lærere også ...

DEBAT: "Cykelryttere" efterlyses!

Søndag 7. april ca. kl. 13 cyklede I ca. 20 wannabe-cykelryttere forbi Nivå Bugt i retning mod Rungsted.I ved sikkert selv, hvem I er.I væltede en kvindelig hundelufter omkuld og var ved at påkøre yderligere en fodgænger. Der blev råbt efter jer, og én af jer råbte tilbage: "Så slap da af",...

DEBAT: En aktiv og positiv medborgerskabspolitik

Medborgerskabspolitikken, som skal erstatte den tidligere integrationspolitik, blev ikke godkendt i byrådet 2. april, da den blev sendt tilbage til fornyet behandling i Børne- og Skoleudvalget.Nogle byrådsmedlemmer mente, at formålet med medborgerskabspolitikken trods grundig behandling i udvalget...

DEBAT: Forberedelse til dansk-succes

Hvorfor er det nødvendigt med forberedelse, når man som jeg er ansat til at lære udlændinge at tale, læse og skrive dansk?Her kommer et enkelt eksempel fra min dagligdag på Sprogcenter Nordsjælland: 24 voksne mennesker mødes klokken 17.30 to aftener om ugen.De har alle været på arbejde hele dagen,...

DEBAT: Fald på en kommunal sti

30 januar falder jeg på stien mellem Mergeltoften og Centret og bliver kørt til traumecentret på Rigshospitalet, da man har mistanke om, at min kæbe er brækket.Heldigvis er den kun forstuvet.Jeg får syet et hul i hagen og har blå mærker i ansigtet.Næste dag ringer jeg til Park- og Vejtjenesten og...

05-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Ziegler og KL på afveje

KL's chefforhandler Michael Ziegler er i sit målrettede og uskønne korstog mod folkeskolelærerne og deres arbejdstid kommet helt galt af sted i kritikken af lærernes seniorordning.Det kan måske komme bag på Ziegler, at der har været overenskomstforhandlinger, før han trådte til, men sagen er i al...

04-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: KL er blevet regeringens forlængede arm

Jeg har et par gange været til møde i Komunernes Landsforening (KL) for delegerede fra de forskellige byråd i landet. Jeg har desværre oplevet KLs bestyrelse som en lukket kreds af politikere, som kun meler deres egen kage. Der mangler i høj grad demokratiske spilleregler. Alt er aftalt på forhånd, ...

04-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Åbning af Egedalsvej

Som borger i Kokkedal må man tro det er en spøg når 2 medlemmmer af byrådet foreslår at man åbner Egedalsvej igen fordi nogle få borgere skal kunne køre ned og handle i Holmegårdscenteret , for det første har man brugt oseaner af penge på at omlægge vejen og iøvrigt fået lavet et smukt anlæg op til ...

28-03-13 | Læs hele indlægget

TV
6 mia. vækst-kroner til danske virksomheder
6 mia. vækst-kroner til danske virksomheder
Sådan minimerer du dit madspild
Sådan minimerer du dit madspild
Ny chokvideo: Se tricktyve lænse mands konto
Stjernekokke: Fisk på grillen kan erstatte viagra
Stjernekokke: Fisk på grillen kan erstatte viagra
Læserbreve - Top 10

VisitNordsjællands direktør fratræder

Forsikringsselskab bag renovering af ringovnen

Erhvervspris til Orchidégartneriet

Ny fodterapeut

Branchehæder til Humlebæk-direktør

DEBAT: Venstre har stemt for salg af Hegels Minde

Fredensborg Golf Club køber Fredensborg Golfbane

Mørkøv vil bruge enkeltstart som hævn

Nivås drenge vandt ”the double”

Nyheder på e-mail
Modtag nyheder på e-mail hver dag
Forsiden netop nu

Ny fodterapeut

Ny fodterapeut

Politiet flytter ind på rådhuset

E-paper

Uge-nyt Fredensborg

Trommen foråret 2013

Firmaeventen

Tillykke
Tillykke Rikke!!!
Tillykke Rikke!!! Du er bare så sej!!! Tillykke med de 10 år. Knus og kærlig hilsen Moster
Se flere

loading...
Lokalavisen.dk
Ekstrem dyremishandling: Kat fundet med 10 centimeter langt søm gennem hovedet

Ekstrem dyremishandling: Kat fundet med 10 centimeter langt søm gennem hovedet

Kolding Dyrehospital fik onsdag aften et uhyggeligt...

Pokerspiller kræves fængslet: Tiltalt for skattesvindel for millioner

Kommune reducerer sygefraværet med 27.500 dage

Tre millioner for Krøyers badende drenge

10-årig lå og sov: Mor fængslet for sommerhus-drabet

Nederlag til kendt musiker: Bro skal rives ned

Ugens annoncer

Vælg en bestemt kategori - eller

se alle ugens annoncer
Facebook

Mest læste

• Politiet flytter ind på rådhuset
  • Fredensborg Golf Club køber Fredensborg Golfbane
  • ”Jeg ville aldrig bytte med et andet sogn”
  • DEBAT: Byrådet tromler beslutninger henover hovedet på borgerne
  • Nivås drenge vandt ”the double”
  • DEBAT: Huller i asfalten
  • DEBAT: Hellere synligt politi på gaden end på Fredensborg rådhus
  • Flertal afviser tilskud til kunst- og kulturbog
  • DEBAT: Venstre har stemt for salg af Hegels Minde
  • DEBAT: Bump – Bump – Kommune

112

• Dagens helt: Rektor redder morgentrafikken

Seneste læserbreve

• DEBAT: Tak til Lejerbo
  • DEBAT: Hellere synligt politi på gaden end på Fredensborg rådhus
  • DEBAT: Venstre har stemt for salg af Hegels Minde
  • DEBAT: Hver femte borger i den arbejdsdygtige alder er på offentlig forsørgelse
  • DEBAT: Huller i asfalten
  • DEBAT: Nedslidte veje og stier i Kokkedal
  • DEBAT: Handicapservice på øresundstoget
  • DEBAT: Rubens er kommet til Humlebæk
  • DEBAT: Hegels Minde - nok engang
  • DEBAT Hvorhen med hundeposerne?
TV - Mest sete
Se chokvideo: Så frække er tricktyvene

Se chokvideo: Så frække er trick...

Nordsjællands Politi håber, at de snart opklarer, hvem der står bag...

Ny chokvideo: Se tricktyve lænse...

Brækkede halsen i ulykke: Invalideret af dødsangst

Brækkede halsen i ulykke: Invali...

En dag for seks år siden blev den dengang 29-årige Jane Kirks liv æ...

loading...
DET SKER - i Fredensborg og omegn
20-06
Musikcafè v/ Peter Sørensen
20-06
Sange fra musicals, film og operette !
20-06
Husker Du? Sange fra musicals, film og operetter !
21-06
DJ Djuna Barnes
22-06
Fatma Zidan Group
I samarbejde med KULTUNAUT.DK
Se flere

loading...

loading...

loading...
Boligmarked
Villa
Fredensborg