Efter Thomas Schrøder lagde et nødråb på facebook er kunderne kommet tilbage. Foto: Peter Mailand

Efter Thomas Schrøder lagde et nødråb på facebook er kunderne kommet tilbage. Foto: Peter Mailand

Tøjhandler har vendt udviklingen

Siden Schrøder udsendte et nødråb på facebook, er der nu kommet kunder i butikken

Det vakte opsigt, da tøjhandler Thomas Schrøder fra Fredensborg i marts sendte et nødråb ud på facebook. Det skete efter tøjhandleren i januar og februar, hvor omsætningen var blandt de to dårligste måneder i butikkens historie, oplevede at kunderne blev væk. Derfor lagde han en video på facevook, hvor han under overskriften 'Hjælp mig nu - eller jeg lukker' kraftigt opfordrede lokale kunder til at handle hos ham. Ellers ville butikken i Jernbanegade lukke. Og det hjalp, fortæller Thomas Schrøder i dag til Uge-Nyt.

"Det gav omtale i Uge-Nyt og andre lokale medier og efterfølgende blev videoen vist 30.000 gange på facebook," siger han.

Den omtale gav pote.

"Jeg har lavet en turn-around med butikken, så det i dag går rigtig godt," siger han.

Ifølge Thomas Schrøder var der ingen vej udenom at lægge videoen ud på facebook.

"Hvis jeg ikke havde sendt det nødråb ud, så havde jeg lukket butikken i stilhed. Så jeg kunne ligeså godt prøve det. Enten ville folk sige: 'Tag en tudekiks', og så ville jeg lukke butikken alligevel, ellers ville der ske det, der faktisk er sket, nemlig, at de lokale er begyndt at handle i butikken igen," siger han og fortsætter.

"Det har haft den effekt, at de primære kunder er blevet mere opmærksommet på, at de skal handle i buikken, men også de mere perifære kunder fra lokalområdet er blevet mere opmærksomme på, at de skal handle i butikken, hvis de fortsat vil have en lokal tøjbutik ," siger han.

I dag kan Thomas Schrøder slet ikke få armene ned.

"Der er så travlt, at vi nu skal være to om lørdagen. Det har jeg ikke oplevet de første syv år, jeg drev butikken," siger han til Uge-Nyt.

Publiceret 10 July 2018 09:00

SENESTE TV