Josefine, Uffe og Charlotte - der er ansatte i Borgerservice - ved siden af den skærm, hvor man kan trykke sig ind ved ankomst til rådhuset. Pressefoto

Josefine, Uffe og Charlotte - der er ansatte i Borgerservice - ved siden af den skærm, hvor man kan trykke sig ind ved ankomst til rådhuset. Pressefoto

Borgerservice gør det godt trods tidsbestilling

For 10 måneder siden blev der indført obligatorisk tidsbestilling til alle besøg på rådhuset. En forringelse, vil man umiddelbart mene. Men en ny måling viser, at 94 pct. af borgerne er tilfredse med deres ekspedition i Borgerservice, skriver Fredensborg Kommune i en pressemeddelelse.

Tidsbestillingen har udryddet ventetid på rådhuset, og mange flere henvendelser bliver nu ordnet telefonisk eller over hjemmesiden. Samtidig er der flere muligheder for at bestille tid, som passer ind i hverdagen, da Borgerservice har flere tider i ydertimerne.

"Da vi indførte obligatorisk tidsbestilling i februar, var vi ærlig talt bekymrede for, at mange borgere ville blive utilfredse. Men den nye måling viser heldigvis, at det går rigtig godt. Når det er sagt, er det naturligvis vigtigt, at vi fortsat er meget opmærksomme på at hjælpe borgerne med at omstille sig til de muligheder og udfordringer, som følger med digitaliseringen," udtaler borgmester Thomas Lykke Pedersen i pressemeddelelsen.

Antallet af borgere, der fysisk møder op på rådhuset for at få ordnet deres sag, er halveret på blot to år.

Publiceret 30 November 2018 09:20

SENESTE TV