Skriv kommentar
Del på Facebook
Del på Twitter
Udskriv
Send e-mail

Akutberedsskabets direktør Freddy Lippert (læge): ”Sygeplejersken stillede de rigtige spørgsmål”

Af Claus Beyer

Akutberedsskabets direktør Freddy Lippert afviser kritik i forbindelse med Lone Serwin opkald til 1813, og han mener, at Lone Serwin fik en korrekt hjælp af den sygeplejerske der tog telefonen, og han mener heller ikke, at det ikke var nødvendigt med sende Lone Serwins videre til en læge.

”Sygeplejersken stillede på korrekt vis en række spørgsmål, og direkte adspurgt svarer Lone Serwin blandt andet, at hun ikke har åndedrætsbesvær, men at det gør ondt når hun trækker vejret, og at det startede, da hun trak kold luft ned i lungerne under motion. Blandt andet derfor vurderes det som en forbigående tilstand efter en løbetur, og Lone Serwin rådgives til en smertestillende behandling,” fortæller Freddy Lippert.

Freddy Lippert mener også, at det var korrekt, at sygeplejersken ikke sendte Lone Serwin videre til hospitalet:

”Der var to timers ventetid på akutmodtagelsen, og da tilstanden blev vurderet til at være forbipasserende blev Lone Serwin opfordret til at søge læge næste morgen. Sygeplejersken opfordrede også Lone Serwin til at ringe igen, hvis det ikke gik over.”

Freddy Lippert fortsætter:

”Som læge og direktør for Akutberedsskabet, så mener jeg ikke, at der er grund til kritik af sygeplejersken. Selvom om vi vurderer, at der ikke er begået en fejl, så er det klart, at et dødsfald er meget alvorligt. Hændelser som disse bliver analyseret med fokus på indlæring for de involverede og for alle andre medarbejdere.”

Publiceret: 02. Marts 2015 09:00
Se også:

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få de lokale nyheder hver
dag fra Uge-Nyt

ANNONCER
Se flere