Søndag 31. december bliver sidste dag, hvor der kan købes kaffe, croissanter og billetter i 7-Eleven-kiosken på Nivå station.
Søndag 31. december bliver sidste dag, hvor der kan købes kaffe, croissanter og billetter i 7-Eleven-kiosken på Nivå station.
Skriv kommentar
Del på Facebook
Del på Twitter
Udskriv
Send e-mail

7-Eleven på Nivå Station lukker

Faldende omsætning lukker 7-Eleven-kiosken på stationen i Nivå

Søndag 31. december bliver sidste dag, hvor der kan købes kaffe, croissanter og billetter i 7-Eleven-kiosken på Nivå station.

”Det er ærgerligt, at det ikke er lykkedes at holde butikken rentabel, så der kan være en kiosk på stationen. Men der har simpelthen ikke været handlende kunder nok i butikken,” siger Aske Wieth-Knudsen, der er underdirektør i DSB Kommerciel.

Alene omsætningen på billetsalget er faldet med 37 procent det seneste år. Blandt andet fordi otte ud af ti af DSB's kunder i dag betjener sig af DSB's digitale platforme, når de køber billetter og søger information om deres rejser.

Der er alternativer

Det har været medvirkende til den svigtende indtjening i butikken, hvor salget af andre varer også er præget af, at flere af de rejsende underholder sig gennem de elektroniske medier i stedet for at købe blade og magasiner.

For de togkunder, der hidtil har købt deres billet i 7-Eleven-butikken, kan de fremover rejse på Rejsekortet eller købe billetten i DSB's app, iDSB's netbutik på dsb.dk eller i DSB's billetautomat på stationen.

Desuden kan de købes i 7-Eleven på stationen i eksempelvis Kokkedal eller ved at kontakte DSB's kundeservice på 70 13 14 15.

/jbe

Publiceret: 01. December 2017 10:15

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få de lokale nyheder og
annoncer hver dag fra Uge-Nyt