Movia:

Anmeld skaden til din forsikring

Movia har modtaget en klage fra Susanne Tafdrup og beklager dårlig oplevelse i bussen

Af
Peter Mailand

Hos Movia lægger driftschef Lars Thiesson vægt på, at det skal være en god oplevelse at køre med bussen, og at man kommer trygt og sikkert frem, skriver han i et svar som Uge-Nyt modtog fredag eftermiddag.

“Så vi er rigtig kede af at høre, at Susanne Tafdrup har haft en dårlig oplevelse i linje 365R,” skriver Lars Thiesson og fortsætter.

“Vi har på baggrund af Uge-Nyts henvendelse undersøgt den konkrete hændelse, og hverken vi eller busoperatøren Nobina, som står for driften på linje 365R, har modtaget en henvendelse eller klage fra Susanne Tafdrup,” skriver han og fortsætter:

“Hvis man skulle være så uheldig at komme til skade i Movias busser, anbefaler vi, at man får dokumentation for skaden og anmelder hændelsen til sit forsikringsselskab. De vil typisk rette henvendelse til det forsikringsselskab, som er tilknyttet den busoperatør, der har ansvaret for kørslen. Det er nemlig den busoperatør, der har det konkrete ansvar for kørslen, i dette tilfælde Nobina, som et eventuelt erstatningskrav skal rettes mod,” skriver Lars Thiesson.

Klage sendt i weekenden

Efterfølgende har Susanne Tafdrup i weekenden sendt en klage, som Movia mandag bekræfter, at busselskabet har modtaget.

Klagen er nu sendt videre til Movias Kundeafdeling, der vil give Susanne Tafdrup et svar.

Man kan læse mere om, hvad man skal gøre i tilfælde af uheld eller skader på DOTs hjemmeside.

Man kan også få rådgivning ved at ringe til 70 15 70 00 og taste 1.

Publiceret 06 February 2018 08:30

Uge-Nyt Fredensborg nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få nyheder hver dag fra Uge-Nyt Fredensborg
SENESTE TV